peminat aku n aku juga minat mereka

nuffnang

Jumaat, November 26, 2010

KESIHATAN BADAN & ROHANI

hyep n assalammualaikum....
pekabar...
korang mesti pelik kan apsal entry kali nih kesihatan plak...
buang tebiat ke cik salju dingin nih....
nk jd doktor ke...
mmg nk jd pown, tp hu3...x kesampaian...
btw cik salju dingin nih nk mengalakkan supaya korang sume jaga kesihatan ye...
*ada gaya mcm doktor x*

actually aku terbaca info nih kat magazine...
so nk la share skit dgn korang...
if ada yg da tau, juz tgk je la...bak kata farah fauzana, LAYANNNN....
tp klu yg xtau tu, hah meh sini nk kasi tau....
dr dok membebel pjg lebar baik kasi jer info nih kat korang....



4 PERKARA YG MENGUATKAN BADAN

  • makan daging ( aku mkn daging time raya aidilfitri n aidiladha jer tau)
  • memakai haruman ( opkos kena pakai,klu x busuk la, sape nk dok tp korang klu busuk)
  • kerap mandi ( wah syok kan, leh mandi carrie junior)
  • memakai pakaian yg dibuat dr kapas ( patut pown aku rasa kuat sbb suka pakai baju kurung kain cotton )


4 PERKARA YG MELEMAHKAN BADAN

  • byk melakukan hubungan kelamin( tutup mata , bkn aku ye)
  • selalu cemas ( slalu wat cemas tu giller la namanya)
  • byk minum air ketika mkn ( ish3...aku xwat ok...aku minum sblom mkn tau)
  • byk mkn mknan yg masam ( mcm asam, jeruk....tu feveret korang kan ....)


4 PERKARA YG MENAJAMKAN MATA

  • duduk menghadap kiblat ( solat, baca buku ke )
  • bercelak sblom tido ( ok mlm nih sblom tido aku pakai)
  • memandang yg hijau2 ( tumbuhan, tp klu lumut tu korang bersihkan la ..ish3 pengotor la )
  • berpakaian bersih ( baju tu make sure bersih , cuci pakai dynamo ke, vanish ke)


4 PERKARA YG MEROSAKKAN MATA

  • memandang najis ( ish apa la najis pown nk tgk ke)
  • melihat owg dibunuh ( saksi ditmpt kejadian diminta hadir )
  • melihat kemaluan ( x malu ke )
  • membelakangi kiblat ( x baik tau )


4 PERKARA YG MENAJAMKAN FIKIRAN

  • x byk berbual kosong ( mmg la x kosong ada isi la )
  • rajin menggosok gigi ( smbl tersenyum , lihat gigi aku)
  • berckp dgn owg2 soleh ( abis la nk kena ckp dgn ustazah bahiyyah nih )
  • bergaul dgn owg bijak ( lps nih nk kena kwn owg yg dekan2 la....hahhahha....x pown adiputra )

k la jumpa lg....adios

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeah silakan diri anda mengomen blog aku nih....jgn malu2 ye...