peminat aku n aku juga minat mereka

nuffnang

Sabtu, Oktober 15, 2011

salam...hye pembaca2 n follower2 ku sekalian...
ari nih nk share skit ttg yg aku tgk la td...

pagi td masa iron baju then smbl la tgk tv...
citer nasi lemak kopi O....
da xde citer per nk tgk...sume citer kartun je...biasalah pagi sabtu la katakan...
klu tgk kartun kang my mom membebel plak....he3..
so masa tgk tu....
tajuk dye x perasan la...
tapi psl citer hantu la...


btol gak ckp seorg doktor tu klu x silap dye tu professor ke xtau la...
dye komen, byk sgt citer hantu skg nih...sume pengarah nk wat cite hantu...
da jadi trend da..
dulu byk citer cinta skrg nih citer hantu...
bahkan pengarah nih siap berlawan2 nk keluarkan citer hantu....
tp dye ada gak ckp yg sume citer2 hantu tu ada pengajarannya sendiri....
ye x dinafikan ada gak terselit pengajaran....contohnya...abes jer cerita tu dye ada bg pengajaran apa yg terjadi...or masa citer tu ayat2 suci al-quran digunakan...
tp klu byk sgt citer hantu akan memesongkan akidah...
kita akan lebih takut kat hantu drpd Allah S.W.T


da nama pown citer hantu.....konfem la byk scene2 yg terkejut2.....so apabila byk sgt scene yg terkejut tu akan membahayakan kesihatan....contohnya sakit jantung n darah tinggi...sbb tu pada awal citer or kat banner diorg akn selitkan skit info org yg sakit jantung or kronik n ibu mengandung x digalakkan tgk citer nih....tp even dye x sakit...klu da kerap sgt tgk akan mempunyai risiko tersebut...
bkn setakat budak2 takut, yg da tua2 nih pown takut...dulu leh la kata dak pompuan jer yg penakut, jgn xtau yg dak lelaki pown penakut....siap tutup mata lg masa dgr sound yg konon2nya hantu nk kuar....


citer hantu yg x menakutkan adalah hantu kak limah balik rumah....citer yg mcm tu la dikatakan byk pengajaran....
kdg2 aku da leh hafal da camana hantu tu nk kuar....sbb benda berulang kali...
cthnya: klu nk kereta mesti hantu akan tumpang dok kat blkg x pown tepi pemandu....ada ke hantu dok bawah kereta? klu dalam toilet plak mesti dok kat atas, klu basuh muka mesti nmpk hantu dok blkg menerusi cermin...ada x hantu dok dlm mangkuk tandas?
klu dgr pape mesti g tgk tanpa buka lampu dulu....saja jer kan, tp yg peliknya nmpk plak muka hantu tu even gelap2 pown...
kdg2 dgr bunyi tapak kaki hantu....padahal kaki hantu pown x cecah tanah....aii camana la boleh bunyi tapak kaki hantu....dye pakai terompah ke...
klu naik motor, naik plak sowang mesti ada yg tumpang...hantu la...so xmo bg dye tumpang, korang ikatkan buah durian jer kat blkg....konfem x de yg tumpang....blk tu leh mkn...


tp jgn xtau aku pown layan gak citer hantu klu da xde citer pape....tp kan aku lebih suka citer yg aksi2 nih sbb aku mmg dibesarkan dgn citer aksi oleh kerana kedua2 owg abg suka tgk citer aksi...
kdg2 bila lps aku tgk citer hantu aku akan terbayang2 mcm scene tu smpai takut nk tido nk nk masuk toilet...even bunyi angin pastu kena plastik ke aku ttp kata hantu dtg,ish3...tp benda tu x lama dlm 2-3 ari je....prnh sehari tu aku nk tido then dgr bunyi pelik2 pastu nk tido pown xleh even da buka lampu..lps subuh baru aku leh tido...ok fine...no more citer hantu....he3..ya ker...konfem la x...
citer hantu yg aku takut ialah khurafat....masa tgk kat panggung tu x takut tp lps blk tu baru nk takut....


pape pown percaya kpd Allah S.W.T
jgn biarkan anda selubungi benda2 tahyul ok...
renung2kan dan selamat beramal....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeah silakan diri anda mengomen blog aku nih....jgn malu2 ye...